Spiegel uit het stadspark is overgezet..

Vrijdag, 31 oktober 2014

Ongeloof en teleurstelling

Een terugvangst melding die ons niet vrolijk maakt.

Normaal gesproken worden we altijd blij van een terugmelding van een spiegelkarper. Deze keer kunnen we niet anders zeggen dat we vol ongeloof en teleurstelling naar deze foto hebben lopen kijken. In eerste instantie konden we de gevangen spiegelkarper van de Bosjessteeg niet terug vinden en begon bij ons al wat ongenoegen te bespeuren. Na enig speurwerk, konden we eindelijk vaststellen waar deze spiegel van 32 pond vandaan kwam.

Het bleek DE spiegel uit het stadspark te wezen. Vele foto’s hebben we naast elkaar gelegd en echt moeten constateren, dat het echt om die spiegel moest gaan. Waar hij afgelopen voorjaar nog zijn rondjes in het stadspark zwom, zwemt hij nu in de bosjessteeg. De vis is dus door iemand overgezet. We hebben in het verleden wel meer dergelijke praktijken gehad, maar de laatste tijd leek het goed te gaan. Het voltallige bestuur is dan ook van mening, dat we dit ABSOLUUT niet kunnen tolereren. Ten eerste is het natuurlijk ontzettend spijtig, dat de jongere vissers die het park rijk is, geen kans meer maakt op deze grote vis. Ten tweede is er natuurlijk heel veel risico genomen als het gaat om virussen of andere ziektes, die makkelijk over te brengen zijn. Al jaren streven we naar een mooi bestand aan karper in de Bosjessteeg en nu zal 1 iemand het verzieken voor alle karperliefhebbers? We zetten dan ook alles op alles om de onderste steen boven te krijgen.

Degene die dit op zijn geweten heeft zal ieder geval voor het leven geroyeerd worden. We willen dan ook al onze leden vragen of jullie meer weten van deze domme actie. Weet je meer of heb je wat gehoord? Laat het ons weten!

Immers; niemand wil toch risico’s gaan lopen op onnodige sterfte, ziektes of andere ellende? We rekenen op jullie!!

Het bestuur