WERELD RECORDPOGING IN VECHTDAL OVERIJSSEL UPDATE!

Woensdag, 28 mei 2014

UPDATE: vanwege de ongekend hoge waterstand in de Vecht gaat de estafette niet door.

De officiële start van het Hengelsportseizoen 2014 is in Oost-Nederland gekoppeld aan een nieuw evenement: de Vechtdal Vistafette. Kom op zaterdag 31 mei tussen 10.00 en 18.00 uur naar het Vechtdal om hart en hengel op te halen!

De Vechtdal Vistafette is een initiatief van Vechtdal Marketing en Sportvisserij Oost-Nederland. “Onze regio en met name de Overijsselse Vecht, tussen de Duitse grens en Zwolle, is eigenlijk één prachtige visstek”, vertelt Natasja Westenbroek van Vechtdal Marketing. Volgens haar is de Vecht de mooiste rivier van Nederland. “Een goede visstand, een paar honderd mooie stekkies en zeventien vissoorten maken dat de Vecht volop mogelijkheden biedt voor hengelsportliefhebbers. Uniek is bovendien dat er veel goede overnachtingsmogelijkheden dichtbij de rivier zijn. Veel recreatieondernemers hebben ook speciale arrangementen voor hengelsportliefhebbers.”
Update:
In eerste instantie wilde SON een Nationaal Record “Meeste vissers langs een rivier” vestigen, maar inmiddels lijken er mogelijkheden te zijn om er een heus wereldrecord van te kunnen  maken mét vermelding in het Guinness Book of Records!

Het doel bij deze recordpoging is om minimaal 600 vissers langs de waterkant te krijgen. Er wordt via social media, Hét VISblad, Vechtdal Marketing en andere (sportvis)kanalen al flink aan de weg getimmerd om zoveel mogelijk mensen warm te maken voor de Vistafette.