Nieuwe VISplanner live!

Donderdag, 4 april 2024

De nieuwe Android app, iOS-versie en www.visplanner.nl zijn vernieuwd en staan live met een koppeling met MijnSportvisserij.

Nieuwe Android app

De vorige Android VISplanner app werd helaas niet meer geaccepteerd door Google Play. Hierdoor waren nieuwe downloads en updates niet meer mogelijk. Mede Daardoor hadden wij besloten om een nieuwe Android app te bouwen. Zo kon iedereen per 1-1-2024 gewoon met de VISplanner blijven vissen.

Wat is er nieuw?

• De nieuwe VISplanner heeft een koppeling heeft met MijnSportvisserij
  • Dagelijks kunnen mutaties doorgeven worden
  • Er wordt gewerkt met Esri ArcGIS Pro en niet meer Google Maps
  • Het is mogelijk grote gebieden met wateren te bekijken zonder de verversknop
  • Als je inlogt met MijnSportvisserij kleuren de wateren waar je mag vissen donkerblauw. Als in de centrale ledenadministratie de VISpas niet op betaald staat blijven alle wateren oranje.
  • Wijzigingen zijn voor de sportvissers direct zichtbaar

Arcgis Pro
Google Maps zorgde voor een flinke prijsverhoging omdat ze ons per gebruiker wilden factureren. Mede hierom hebben wij besloten om over te gaan naar Esri met Arc GIS Pro.

Het voordeel hiervan is dat wij eventueel dagelijks mutaties konden doorgeven via de app aan sportvissers. Terwijl dit voorheen per kwartaal werd doorgevoerd en werd gecommuniceerd richting de leden.

VISpas centrale ledenadministratie
Als in de centrale ledenadministratie de VISpas niet op betaald staat, dan blijven alle wateren oranje. Het is daarom belangrijk dat de betalingen in HSV Leden worden verwerkt.

Binnengekomen mutaties en updates

De basis voor de VISplanner is nog steeds de Gezamenlijke Lijst van Nederlandse VISwateren en eventueel de jaarlijkse aanvullingen. Alle binnengekomen mutaties die invloed hadden op de Gezamenlijke lijst worden in april via een digitale aanvulling op de website gezet van Sportvisserij Nederland. De Gezamenlijke Lijst van Nederlandse VISwateren + Aanvulling 2024 staan in de app onder het kopje Lijst met wateren.

In een volgende update worden de volgende drie zaken meegenomen:
  • Zoeken op woonplaats beschikbaar stellen;
  • De juiste vestigingsplaats tonen bij de visrechthebbende
  • Bij de bijzondere bepalingen de afbeeldingen op de juiste manier tonen
Na deze update informeren wij de de sportvissers over de nieuwe VISplanner. Wij kunnen dan ook videomateriaal maken en gebruiken in de communicatiecampagne.

Wijzigingen, verbeteringen of bugs? Meldt dit via visplanner@sportvisserijnederland.nl. Deze mailbox wordt de komende periode intensief gemonitord. Uiteraard blijven wij na deze update niet stilzitten en zullen wij de VISplanner continu verbeteren en gebruiksvriendelijker maken.