Forellenviswedstrijd bij Dompekolk

Maandag, 13 september 2021

Eindelijk mocht het weer! Een viswedstrijd. De eerste na een lange tijd. Forellen vissen bij de Dompekolk, georganiseerd door Hengelaarsvereniging Ons vermaak. Circa twintig wedstrijdvissers wisten in vier uur tijd samen 146 forellen uit het water te slepen.

‘Het was een bijzonder mooie en sportieve wedstrijd’, vertelt Renko van Bodegraven, voorzitter van Ons Vermaak. ‘Lekker weer en goede vangsten, iedereen heeft wel iets gevangen, dus wat willen we nog meer?’

Kanjers
Deze editie kende een andere winnaar dan in 2019, toen de vorige editie van deze wedstrijd werd gehouden (vanwege corona werd er in 2020 geen wedstrijd georganiseerd). Pascal Eilander werd tweede met 20 forellen en moest zijn schoonvader, Evert Kist, voor laten gaan, met maar liefst 24 stuks. Derde werd Chris Hagenbeek. Jaron Klooster wist de grootste kanjer (49 centimeter) te vangen en krijgt daarmee een eervolle vermelding. In totaal werden 146 forellen gevangen, waarvan drie kanjers (45, 48 en 49 cm).

Op de foto van links naar rechts: Pascal Eilander, Evert Kist, Chris Hagenbeek en Jaron Klooster (Foto: Attest Communicatie).