Lidmaatschap Ons Vermaak voortaan via automatische incasso

Zondag, 23 augustus 2020

Veel van onze leden betalen hun jaarlijkse contributie door middel van een automatische incasso. Omdat nog niet iedereen dat doet, hebben de mensen uit deze laatste groep een brief van Ons Vermaak gekregen. Deze brief legt uit waarom een automatische incasso zo ontzettend handig is. Ook kregen zij meteen een machtigingsformulier meegestuurd, samen met het verzoek om deze ingevuld te retourneren. Benieuwd wat er in dit brief stond? Lees het hier.

Geacht lid van Ons Vermaak,

Middels deze brief willen wij u graag attenderen op - de grote voordelen van -het afgeven van een automatische incasso voor uw lidmaatschap aan onze vereniging. Niet alleen heeft u er geen omkijken meer naar en betaalt u voortaan altijd op tijd, maar ook weet u zeker dat u uw vergunning altijd tijdig in huis hebt!
Uit onze administratie blijkt dat u uw contributie nog niet automatisch heeft geregeld. Terwijl dat juist voor u, maar zeker ook voor ons, erg gemakkelijk is! Daarom hebben we een incassoformulier bijgevoegd. Wij verzoeken u deze incasso volledig in te vullen, te ondertekenen en aan ons te retourneren. Doe dat s.v.p. vóór 15 september, zodat deze tijdig kan worden verwerkt. U kunt het formulier mailen naar info@hvonsvermaak.nl, of op de post doen en versturen naar Ons Vermaak, p/a Silene 130, 8265 HK Kampen.

Zelf uw contributie overmaken, zoals u dat tot nu toe gewend was, kan met ingang van het komende seizoen helaas niet meer. Dit besluit is deels ingegeven door het feit dat zeer veel leden de contributie al wel via automatische incasso betalen. Slechts een zeer klein deel van onze leden maakt – soms na herhaaldelijke verzoeken – het lidmaatschapsgeld nog zelf over. Dat vergt veel tijd en energie van onze administratieve vrijwilligers. Te meer omdat onze vereniging inmiddels meer dan 4.000 (!) leden telt. U begrijpt: om dat allemaal goed te stroomlijnen is automatisering niet alleen wenselijk, maar ook noodzakelijk. Het verwerken van de niet-incassobetalingen is zeer arbeidsintensief, terwijl er goede alternatieven voor handen zijn. Dus hebben we besloten voortaan alleen nog maar met automatische incasso’s te werken.
Negen van de tien mensen die nieuw bij ons aankloppen, regelen via onze site een vergunning en betalen online. Ook alle andere vergunningen (denk aan de nachtvispas en de 3e hengelvergunning) worden door een ieder online aangevraagd en meteen afgerekend. Leden kunnen via www.mijnhengelsportverening.nl hun eigen gegevens inzien (én desgewenst wijzigen; bijvoorbeeld bij een verhuizing). Kortom: dat scheelt onze vrijwilligers erg veel werk.

Ook is het niet meer mogelijk om uw vergunning(en) in december van dit jaar bij ons verenigingsgebouw af te halen. Dit besluit is met name ingegeven door de noodzakelijke coronamaatregelen. Maar - eerlijk is eerlijk - het past ook in een groeiende, professionele organisatie, waarbij administratieve zaken worden geautomatiseerd.

Natuurlijk sluiten we af met - meer - goed nieuws. Leden met een automatische incasso ontvangen hun vergunning voor 1 januari van het nieuwe jaar gewoon thuis (en wees gerust: als u het niet eens bent met een incasso, heeft u het recht om deze terug te laten boeken; dus u blijft altijd baas over uw eigen portemonnee!).

Met vriendelijke groet,

Renko van Bodegraven,
Voorzitter HV Ons Vermaak

P.S. Leden die de contributie door middel van een zogenoemde ‘meedoenbon’ willen voldoen, kunnen deze, met daarop het lidmaatschapsnummer (te vinden op de vispas) geschreven, sturen naar bovenstaand adres. De vergunning wordt u ook dan tijdig toegestuurd (houd wel rekening met het maximumbedrag per meedoenbon).
P.P.S. Vanaf heden wordt er geen papieren lijst van viswateren meer verzonden. De visplanner (te vinden via www.visplanner.nl) óf de gratis visplanner app, in combinatie met de vispas, is een rechtsgeldige toestemming die de papieren lijst vervangt. Zorg dus dat u deze download.