Tijdens drie druk bezochte avonden zijn zowel jeugdigen als volwassenen de fijne kneepjes van karper onderlijnen knopen bijgebracht.
In totaal hebben 46 cursisten, waaronder 37 jeugdigen tussen de 10 en 16 jaar, aan de de workshop meegedaan. Onder deskundige begeleiding van Ralph Schinkel, Jack Potkamp, Rinze Beverwijk en Remond van Dijk is geleerd om een D-rig in verschillende varianten te maken.
Het materiaal van de onderlijnen is gesponsord door Strategy, Korda en Solar.
Ricard Diender van Hengelsport Totaal heeft veel positieve reacties op de workshop gehad. "We werden vaak bedankt voor de heldere uitleg. Ik hoop dat de jeugd nu anders (beter en veiliger voor de karper) zal gaan vissen" aldus de organisator. "Ik vond het zelf een hele leuke ervaring om te doen en zeker om de jeugd wat te leren. We gaan dit zeker vaker doen."
Aan het einde van de workshop is een verloting gehouden met als hoofdprijs een jaarabonnement op het blad Karper. Iedere deelnemer heeft een T-shirt of pet van Stategy ontvangen.