Cursus Vis coach en Vismeester

Woensdag, 6 februari 2019

is voor jou?

Cursus VIScoach en VISmeester in de regio Oost-Nederland

Het afgelopen jaar is het aantal aanvragen voor een visles op school landelijk explosief gestegen! Al voor de zomervakantie stond de teller op 615 vislessen ten opzichte van 436 vislessen in heel 2017. Ook in Oost-Nederland blijven we niet achter en konden we in 2018 maar liefst 110 vislessen noteren! Gelukkig hebben we een geweldig team vismeesters, viscoaches en andere vrijwilligers die met veel enthousiasme én naar grote tevredenheid van de scholen de vislessen verzorgen, maar nieuwe aanwas van vismeesters is beslist nodig om de aanvragen de komende jaren ook te kunnen blijven honoreren.

De jeugd wil graag vissen, maar ook zeker vangen. Als jongeren direct aan de waterkant de juiste hulp krijgen, leren ze pas echt lekker vissen én vangen. Wat is er nou mooier dan wanneer er bijvoorbeeld in de maanden mei en juni wekelijks op een vaste tijd en op een vaste plek aan het water mensen van de vereniging aanwezig zijn om beginnende sportvissers te helpen?

Viscoach

Lijkt het jou leuk om kinderen en jongeren te leren vissen? Meld je dan aan voor de praktijkgerichte cursus viscoach van Sportvisserij Nederland op donderdag 7 maart 2019. De Cursus Viscoach wordt op één avond gehouden, bevat een huiswerkprogramma met een verplicht Examen. Bij voldoende animo wordt de cursus centraal in het werkgebied van Sportvisserij Oost-Nederland georganiseerd.

Vismeester

Mocht je na de cursus Viscoach nog een stapje verder willen, dan kun je op dinsdag 23 april 2019 direct de cursus Vismeester volgen. Ook deze cursus wordt op één avond gehouden, bevat een huiswerkprogramma en een voor te bereiden oefenles. Na een praktijkstage ben je gecertificeerd vismeester en kun je zelfstandig vislessen op de basisschool verzorgen. Uiteraard krijg je daarbij hulp van (lokale) viscoaches tijdens de praktijkles. Ook deze cursus kan bij voldoende animo in de regio Oost-Nederland georganiseerd worden.

Opgeven Klik voor meer informatie en het inschrijfformulier voor de cursus VIScoach en de cursus VISmeester.