Ruim je rommel op langs de waterkant!

Dinsdag, 12 februari 2013

Regelmatig wandelen wij van het bestuur, langs onze mooie viswateren rondom Kampen en wat wij dan tegen komen is werkelijk ongelooflijk

Elke keer staan wij er weer versteld van wat sommige mensen letterlijk van hun afgooien.
Wegwerp bbq’s, lege flesjes en blikjes, nylon lijn waar vogels in verstrikt kunnen raken met alle nare gevolgen van dien, lege zakken chips, lege boilliezakken, uitgebrande kampvuren etc. etc.
Het is schandalig hoe sommige mensen hun visstek achterlaten, dit zijn in onze ogen ook geen “echte vissers” maar mensen die lekker langs de waterkant willen zitten.
Wat deze mensen niet beseffen is dat de echte vissers ervoor worden aangekeken zonder dat deze er schuldig aan zijn.

Willen we nog blijven vissen in de toekomst dan zullen we de boel zeker schoon achter moeten laten langs het water. Als je het kunt meenemen naar de waterkant dan kun je het ook mee terugnemen dus neem daarom een plastic zak mee zodat je na het vissen je eigen rommel kunt opruimen en thuis in de kliko kunt deponeren.

Bij deze doen wij ook een oproep aan alle leden: zie je dat mensen er aan de waterkant een zooitje van maken schroom dan niet om ons controleteam te bellen zodat zij er tegen kunnen optreden. Je doet er jezelf en een ander een groot plezier mee.
Onze B.O.A.’s zijn met ingang van dit jaar ook bevoegd om te schrijven voor de Algemene Plaatselijke Verordening van de gemeente Kampen. Het weggooien van afval, het stoken van vuur e.d. kan je hierdoor al snel op enkele honderden euro’s komen te staan dus laat het niet zover komen en ruim je eigen afval op want ons controleteam gaat hier strak op handhaven.
Doe er je voordeel mee.

Voor vragen, melding of suggesties kun je bellen met onze B.O.A.’s Hun telefoonnummers staan op jullie vergunning.

“Een opgeruimde visplek, is voor de volgende visser een top plek”!

Het bestuur.