Kamper visfestijn 2018 groot succes.

Vrijdag, 29 juni 2018

Op vrijdag 22 juni is de 2e editie van het Kamper visfestijn gehouden. We zijn blij met de vele positieve reacties.

Na maanden van voorbereiding was het vrijdag 22 juni eindelijk zover. Ruim 300 leerlingen uit groep 7/8 van 10 basisscholen konden kennismaken met de vele leuke facetten van de hengelsport. In en buiten de grote tennishal van de tennisvereniging KJLTC aan de Cellebroeksweg waren allerlei 'pleinen' ingericht. In groepen werden de pleinen één voor één bezocht zodat de kinderen geen enkel onderdeel hoefden te missen.

Na het openingswoord om 09:30 door de voorzitter van Ons Vermaak Renco van Bodegraven en het tonen van een korte film werd het woord aan Marco Kraal gegeven. De bekende presentator van VIS-TV  wist met zijn enthousiaste aanpak de jeugd al snel voor zich te winnen. Hierna had men tot 11:30 uur de tijd om de diverse pleinen te bezoeken.

Dit jaar konden de kinderen ook daadwerkelijk vissen. Onder begeleiding van een aantal gecertificeerde vismeesters werden de kneepjes van het vissen met de vaste hengel bijgebracht.

Buiten kon niet alleen gevist worden, er was ook ruimte om onder begeleiding van deskundige instructrices een balletje te slaan.

In een grote bak met water konden de kinderen zien hoe de diverse soorten kunstaas onder water bewogen.

In aquaria waren diverse vissoorten te bekijken.

In de hal werd informatie gegevens over de diverse hengelsportartikelen, aassoorten, de hengelbouw en het binden van kunstvliegen.

Instructeurs van de Kingfisher leerden de kinderen de fijne kneepjes van het vliegvissen.

Op de drilsimulater werd geoefend met het binnenhalen van een sterke vis.

Gerookte vis is heerlijk. "Veel lekkerder dan MCdonalds" aldus Johan van Heerde. Marco Kraal (2e van links) en Ed Piek (directeur Sportvisserij Oost Nederland en derde van links) waren het hier roerend mee eens.

Bij vissen hoort natuurlijk ook controle en handhaving.

In de bioscoop werd een film getoond over het vissen op diverse vissoorten,

Voor de veiligheid buiten zorgen de verkeersregelaars. Binnen waren twee dames van de EHBO aanwezig.

Voor de kinderen was ook een prijsvraag uitgeschreven. De antwoorden konden ze bij de diverse pleinen vinden. De prijswinnaars dit jaar kwamen allemaal van dezelfde school: De Regenboogschool.
De 1e prijs ging naar Evans Schreuder, de 2e prijs ging naar Ellemijn Roetman en de derde prijs was voor Meerel Fix.

Na afloop kregen alle kinderen een startersset en een goodiebag vol informatie uitgereikt. In de goodiebag zat nog een verrassing: een gratis vergunning die bij de verkooppunten Korteschiel en Boer kan worden omgeruild voor de jeugdvispas van Ons Vermaak.

Kampen Online heeft een mooi filmpje van het feest gemaakt. Bekijk het hier.

Heel veel mensen hebben meegewerkt aan dit feest. Zonder hen was dit niet mogelijk geweest.

Tennisvereniging KJLCT
Marco Kraal