** Kamper Kinder Visfestijn **

Woensdag, 20 juni 2018

Aanstaande vrijdag is het zo ver..

Tweede editie voor basisscholen

Kindervisfestijn op herhaling

Leerlingen van groep 7 en 8 van alle Kamper basisscholen kunnen meedoen aan het tweede Kamper Kindervisfestijn op vrijdagochtend 22 juni. Dit educatieve visprogramma wordt aangeboden door hengelaarsvereniging Ons Vermaak en is gratis voor alle deelnemende scholen.
Ons Vermaak houdt het Kamper Kindervisfestijn dit jaar voor de tweede keer. Vorig jaar deden maar liefst 445 leerlingen van dertien basisscholen mee. “Wij verwachten dit jaar veel kinderen weer een leerzame en leuke hengelsportochtend te bieden”, zegt voorzitter Renko van Bodegraven van Ons Vermaak. “Daarmee willen we hen interesseren voor de vissport.”

Presentator Marco Kraal van VisTV is ook weer van de partij. Vorig jaar was hij diep onder de indruk van het grote evenement. “Dit heb ik nog nooit meegemaakt! Wat een succes!”, riep hij.

Dit jaar is het programma nóg educatiever dan vorig jaar. “We richten allerlei ‘pleinen’ in, waar de leerlingen in aanraking komen met verschillende facetten van de hengelsport. Zo is er een educatief plein, een visplein en een speel/filmplein. Dit jaar kunnen de leerlingen zelfs onder begeleiding vissen!”

“De leerlingen maken de hele ochtend kennis met de grondbeginselen van de hengelsport”, aldus Van Bodegraven. “Bovendien geven wij ieder kind een startersset, waarmee ze direct kunnen vissen.” Deze set bestaat uit een hengel met toebehoren, een visvergunning voor 2018 en een uitnodiging voor de viswedstrijd op dinsdag 24 juli.

Zeker in deze tijd van moderne communicatiemiddelen en spelcomputers is de vissport een gezonde vrijetijdsbesteding, waarbij kinderen in direct contact staan met de natuur. Het Kamper Kindervisfestijn is uitstekend te combineren met bijvoorbeeld schoolprojecten, spreekbeurten en werkstukken.