** Jeugdige vissers nemen diploma in ontvangst **

Zondag, 23 april 2017

afsluitende wedstrijd in het stadspark. Voor het verslag;

Woensdagavond 19 april is aan de stadsgracht de afsluitende wedstrijd van de jeugdcursus 2017 gehouden. Op drie woensdagmiddagen zijn de jeugdige vissertjes de grondbeginselen van het vissen bijgebracht. Onder de deelnemers mochten we dit jaar ook een sportieve jongedame verwelkomen.

Onder leiding van ervaren vissers van Ons Vermaak is aandacht geschonken de diverse soorten vissen, omgang met vissen, de gebruikte materialen en technieken. Naast de theorie was er uiteraard ook aandacht voor de praktijk. Er werd geoefend met het vastmaken van de haak aan de lijn, het uitloden van de dobber en het maken van een compleet vistuigje.

Op woensdagavond konden ze het geleerde in de praktijk brengen. Door de vereniging werd lokvoer, aas, peillood, hakensteker en een hengel beschikbaar gesteld. Er werden diverse vissen gevangen. Een van de deelnemers wist zelfs een karper te haken.

In het clubgebouw was na afloop de diploma- en prijsuitreiking. Alle cursisten waren geslaagd met fraaie cijfers. Naast hun diploma kregen de cursisten ook een gratis jaarvergunning aangeboden. De hengel waarmee tijdens de wedstrijd werd gevist mocht worden gehouden.

Gerben van Gelder is met 6 vissen de winnaar van de afsluitende wedstrijd geworden. De grootste vis werd door de enige dame van de cursus, Dièz van den Berg gevangen.