Ervaringen BOA's tijdens nachtlijke controles.

Zaterdag, 19 mei 2012

Door de BOA's wordt niet alleen overdag maar ook 's nachts gecontroleerd. Om te kunnen nachtvissen dient men zich aan een aantal spelregels te houden. In onderstaand verslag van een recent gehouden controle blijkt dat niet iedereen dat ook doet.

18 -05-2012 zijn wij om 00.00 uur begonnen met een nachtcontrole langs onze wateren.
Over het algemeen hadden de meeste mensen de spullen goed voor elkaar en werd het ook positief ervaren door de vissers. Ze vonden het een goede zaak.
Toch zijn er enkele p.v.'s uitgedeeld. Eén persoon was aan het nachtvissen in de Molenkolk en deze staat niet in de lijst van nachtviswateren. Deze man was ook zeer ontstemd dat hij een bon kreeg en zei dat hij zijn lidmaatschap ging opzeggen. Wij hebben hem verteld dat alles te vinden is op de website van "Ons Vermaak" met een duidelijke en overzichtelijke kaart waarop de nachtviszone's zijn ingekleurd. Hij vond het maar onzin en vond het puur willekeur van het bestuur om het ene water wel aan te wijzen en een ander water niet. Wij hebben uitgelegd dat wij dat niet alleen bepaald hebben maar ook de gemeente Kampen.
We mogen blij zijn dat er nu 's nachts gevist mag worden dus probeer je ook aan de regels te houden anders zijn we het zo weer kwijt.
Ook zijn er nog steeds mensen die denken dat ze met de nachtvispas van Oost Nederland mogen nachtvissen bij "Ons Vermaak". Dit is dus niet het geval, in Kampen MOET men in bezit zijn van de nachtvispas van "Ons Vermaak". Ook zijn er mensen die zeggen dat ze hun nachtvispas vergeten zijn. Dit kunnen wij niet controleren omdat ze niet geregistreerd worden. Daarom hebben wij als B.O.A. team afgesproken dat als je de nachtvispas niet bij je hebt wij gewoon een bon uitschrijven.

Het lijkt ons toch dat de regels duidelijk zijn en als iedereen zich hier aan houdt dan hoeven wij geen vervelende maatregelen te treffen en kunnen we op een gezellige manier met elkaar omgaan aan de waterkant en kunnen jullie lekker ontspannen vissen.
We rekenen op jullie medewerking.

Het B.O.A. team.