Viswedstrijd en diploma uitreiking jeugdcursus

Zaterdag, 26 april 2014

Op woensdagavond 23 april is aan de stadsgracht de afsluitende wedstrijd van de jeugdcursus 2014 gehouden. Op drie woensdagmiddagen zijn de jeugdige vissertjes de grondbeginselen van het vissen bijgebracht.

Onder leiding van een ervaren visser (Dick Jager) en bestuursleden van Ons Vermaak (Riek Jongman en Rijk Jansen) is aandacht geschonken de diverse soorten vissen, omgang met vissen, de gebruikte materialen en technieken. Naast de theorie was er uiteraard ook aandacht voor de praktijk. Er werd geoefend met het vastmaken van de haak aan de lijn, het uitloden van de dobber en het maken van een compleet vistuigje.
Op woensdagavond konden ze het geleerde in de praktijk brengen. Door de vereniging werd lokvoer, aas, peillood, hakensteker en een hengel beschikbaar gesteld. Het weer werkte mee en iedereen wist vis te vangen.
In het clubgebouw was na afloop van de wedstrijd de diploma- en prijsuitreiking. Alle cursisten waren geslaagd met fraaie cijfers. Naast hun diploma kregen de cursisten ook een gratis jaarvergunning aangeboden. De hengel waarmee tijdens de wedstrijd werd gevist mocht worden gehouden. De diploma's werden uitgereikt door Renko van Bodegraven, voorzitter van Ons Vermaak.
Na de diploma uitreiking werden de prijswinnaars van de viswedstrijd bekend gemaakt.  De prijzen werden mede mogelijk gemaakt door onze vaste sponsor dierenspeciaalzaak A.Korteschiel. Op de eerste plek eindigde RenĂ© Schafstad, gevolgd door Rolf van der Meulen en op de derde plek eindigde Mathijs Kragt.