10.000 aaltjes uitgezet

Donderdag, 9 mei 2013

Ons Vermaak heeft zaterdag 4 mei 10.000 aaltjes uitgezet in haar viswater. De aaltjes wogen ca. 3 gram per stuk. De uitzetting is in samenwerking met stichting DUPAN (Duurzaam Paling Nederland) gedaan.

Ons Vermaak wil op deze manier een impuls geven aan het aalbestand in hun viswater zoals ook peurvereniging K.IJ.G. al een aantal jaren doet.

Op dit moment mag er echter nog niet op aal gevist worden en geld er een meeneem verbod. Dit is een aantal jaren geleden besloten door middel van een stemming bij de jaar vergaderingen van de verschillende hengelsport federaties. Ons Vermaak heeft toen tegen gestemd omdat zij van mening waren dat hun leden van oudsher graag op paling vissen. Ons Vermaak gaat de komende tijd zeker proberen om deze kwestie weer op de agenda te krijgen en pleit dan voor een herstelplan waar ook direct door de hengelsporter van geprofiteerd kan worden.