Dinsdag 25 juli is "Vissen is voor iedereen" gehouden in het stadspark.

Donderdag, 27 juli 2017

Ondanks de vele regenbuien lieten de fanatieke jeugdige vissers en de volwassen zich niet afschrikken. Klokslag 19:00 uur klonk het startsein en begonnen alle deelnemers met hun gooi naar de titel.

Na het aanvoeren van de stekjes, gingen de eerste dobbers te water. De weersomstandigheden waren niet ideaal. Maar hoe verder de wedstrijd vorderde hoe droger het werd.

Uiteindelijk konden de vissers en de toeschouwers de paraplu’s weer inklappen. De jeugdige fanatiekelingen mochten de strijd aan gaan in het stukje achter de viskraam. Na een uurtje hengelen werd de balans opgemaakt en konden we spreken van een goede vangst! Het was mooi om te zien hoe de jonge vissers hun hobby aardig onder de knie hebben en ze wisten erg veel vissen te verschalken.

In totaal 111 vissen. Voorn, kolblei, baars, giebel en brasem werd in de netten van de vissers aangetroffen. Helaas voor Bernard Engberts was het uurtje te kort om een vis op het droge te hengelen. De jeugd kreeg Hengelsport Totaal nog een goody bag uitgereikt.
De volwassenen mochten nog een uurtje door in het stuk t.h.v. het zwembad.De oude garde viste naar behoren en dat bleek toen om 21:00 uur daar de balans mocht worden opgemaakt. Zij waren gezamenlijk goed voor 243 vissen. Er zwemt blijkbaar nog genoeg vis in het stadspark. De wedstrijd is een jaarlijks terugkerend evenement, dus mocht u nu niet hebben meegedaan, dan is er volgend jaar wellicht een kans voor u op 1 van de prachtige prijzen. Deelname is kosteloos!
We willen Dhr Wensink van de Kamper Hengelaarsvereniging nogmaals bedanken voor het organiseren van dit prachtige moment!

Jeugd:

1. W. Visscher met 32 vissen