Bestuur overweegt nachtvisverbod op De Zuiderwaardkolk.. DE MAAT IS VOL

Zaterdag, 28 juni 2014

Wederom een grote puinhoop bij De Zuiderwaardkolk

Waarom jongens.. waarom moet het nou zo?

Na een behoorlijk lange periode dat het allemaal vrij goed ging met grote puinhopen langs onze kolken, zijn we weer beland in een volgend dieptepunt. Op de Zuiderwaardkolk in IJsselmuiden was het onlangs weer behoorlijk raak. We kunnen er een lang en breed verhaal over gaan ophangen, dat we ons eigen afval mee gaan nemen naar huis en over een schone visplek voor ons allemaal, maar dat idee werkt dus kennelijk niet. We hebben zelfs bordjes opgehangen die de meesten wel zijn opgevallen. Ook deze actie vanuit het bestuur, is dus niet genoeg. We zullen maatregelen moeten nemen om onze acties kracht bij te zetten. Als je de foto's ziet, zoals wij het aantroffen onlangs, dan begrijpt iedereen, dat de moed ons behoorkijk in de schoenen is gezakt. Natuurlijk zullen de "goeie" weer moeten lijden onder de "slechte", maar dat is dan even niet anders. We hebben aangegeven bij onze BOA'S dat er strenger gehandhaafd mag worden en dat het tijdperk van waarschuwen nu echt voorbij is. Bij controle dient je visplek immers opgeruimd te zijn. Bij constatering van een vervuilde plek, zal de dienstdoende BOA direct een boete van 130 euro uitschrijven!  Wij zien het natuurlijk ook liever anders, maar de maat is nu echt vol. Mocht er ondanks de strengere controles toch nog afval achterblijven, dan zijn wij genoodzaakt om de kolk voor een bepaalde periode helemaal af te sluiten. Natuurlijk hopen wij, dat het nooit zo ver zal komen en we zijn er ook van overtuigd, dat onze leden die zelfde gedachte hebben! Kom op jongens.. jullie kunnen ook heel veel meenemen naar het water, dus neem dan ook je troep weer mee naar huis! Iedereen is verantwoordelijk voor zijn of haar eigen visplek dus ook u!! mocht je nou zelf degene zijn die wel de troep meeneemt, maar ziet dat een ander het voor jou aan het verpesten is? Neem dan gelijk contact op met 06-52333857 of met 06-33657965. Deze nummers staan ook vermeld op de verenigingslijst.

Het Bestuur