Vispas uitreiking 2014

Woensdag, 13 november 2013

Het einde van het jaar is weer in zicht en het is weer tijd om de visdocumenten voor volgend jaar weer in orde te maken.

Het is ook gewoon weer mogelijk om de Vispas met bijbehorende papieren op te laten sturen. U kunt dan het bedrag wat in het schema genoemd wordt, overmaken op rek.nr. 90.99.82.414 en de laatste 4 cijfers van uw vispas in de omschrijving vermelden.

Let op: Leden die de contributie door middel van een incasso betalen krijgen de vispas thuisgestuurd.

Ophalen Overmaken
Volwassenen € 40,- € 43,25
65+ € 34,- € 37,25
Jeugd tot 14 € 10,- € 13,25

De ophaalmomenten zijn in het clubgebouw van Hv 'Ons Vermaak' aan
de Veerweg 18, 8262 BJ te Kampen op:

Vrijdag     13-12-2013    19.00 tot 21.00 uur
Zaterdag 14-12-2013     10.00 tot 12.00 uur

Nachtvisvergunning.
Voor het nachtvissen in en rondom Kampen is een nachtvisvergunning nodig. Een landelijke nachtvispas is hier niet geldig. Onder de nachtvisvergunning vallen een groot aantal wateren in kampen, de kosten voor deze nachtvisvergunning is € 10,- en is te verkrijgen tijdens de ophaalmomenten en hierna bij de verkooppunten.

3e hengel vergunning.
De mogelijkheden voor de derde hengel vergunning zijn per 2013 uitgebreid met de IJssel en het Ganzendiep. De kosten blijven € 10,- en de inkomsten worden volledig gebruikt om karper uit te zetten.

Nieuwe leden betalen geen inschrijfgeld.
Op de ophaalmomenten betalen nieuwe leden geen inschrijfgeld. Als familieleden of kennissen van plan zijn lid te worden, zijn de ophaalmomenten een goed moment om dat te doen, dit levert u een besparing van € 3,50 op.

Let op! Als u deze uitnodiging krijgt ligt er een VISpas voor u klaar, het is niet de bedoeling dat u weer een voorlopige vergunning ophaalt, u betaald namelijk dan opnieuw inschrijfgeld.

Als u op 1 mei 2014 niet in het bezit bent van een vergunning wordt u automatisch uitgeschreven. U dient dan opnieuw lid te worden voor het dan geldende tarief.

Mocht u nog vragen hebben stel deze dan via info@hvonsvermaak.nl

Zwerfvuil langs de waterkant

Steeds vaker krijgt het bestuur opmerkingen dat er veel zwerfvuil aan de waterkant ligt. We gaan er komend jaar om die reden harder tegen optreden. Zo wordt er in de vergunning geëist dat de vis stek schoon is en gaat het bestuur zich beroepen op recht om vergunningen/vispassen in te nemen. Het kan niet zo zijn dat een paar individuen het voor een groot aantal goedwillende mensen verpesten. De voorwaarden komen in de vergunning.

Rekening houden met elkaar

Als je gaat vissen in bijvoorbeeld een kolk en je bent er alleen heb je het geluk dat je een stek kunt uitkiezen. Dat betekend niet dat je de hele kolk voor je zelf hebt en dat er verder niemand meer mag vissen. Houd dus rekening waar je gaat voeren zodat als er iemand anders komt hij/zij ook nog de ruimte heeft. Als je ergens komt en er zit al iemand, vraag dan even waar zijn aas licht en kijk samen naar de mogelijkheden. Als we dit samen afspreken houden we het gezellig aan de waterkant en voorkomen we een hoop gemopper.