Hoe lang nog?

Woensdag, 6 maart 2013

Van een van onze leden ontvingen wij een schrijven. Klik op "lees verder" om zijn brief te lezen.

Hoe lang nog.

Op zaterdag 23 februari waren er een aantal bestuurleden en vrijwilligers van Ons vermaak die met man en macht de rommel van een ander aan het opruimen waren. In het jaar 2011 constateerde het bestuur ook al dat er veel vuil langs de waterkant moest worden opgeruimd, maar lijkt het steeds gekker te gaan worden.

Bij verschillende wateren lag zoveel rotzooi dat er een vrachtwagen aan de pas moet komen om dit alles op te ruimen, (extra kosten dus) aan de vuil die er lag was te zien dat dit van de vissers waren die in 2012 op die wateren actief zijn geweest. Natuurlijk is er wel een groep die niets met vissen te maken hebben die wat van zich afgooien, maar is het 90% van de hengelsporter.

De vraag is hoe lang dit zo kan doorgaan, want het voltallige bestuur zit het hoog wat zich tot nu afspeelt aan de waterkant, en haar vrijwilligers die natuurlijk altijd willen helpen maar niet op deze manier. De kosten worden alleen maar hoger voor de leden omdat het met eigen materiaal niet meer te doen is dit alles mee te nemen naar de plaats van bestemming.

Willen we nog lang kunnen genieten van onze hobby (vissen) dan zal er toch iets moeten gebeuren, want als er van de hogere hand word ingegrepen dan zijn we te laat en is het visrecht in een mum van tijd afgelopen in de wateren om ons heen “en dat willen we toch niet”?. En dat zou een domper zijn voor de hengelsporter die wel netjes de vuilnis meeneemt naar huis.

Door: Evert van ’t IJssel.