** Kamper kinder visfestijn **

Vrijdag, 14 juli 2017

Hier mogen we trots op zijn!!

Vrijdag 14 juli heeft het grote Kamper Kinder Visfestijn plaatsgevonden. Het voltallige bestuur heeft dit festijn helemaal zelf georganiseerd en mocht het de aanwezige kinderen nergens aan ontbreken.

Het plan is in februari geboren en in April is er een klap op gegeven. Het Kinder Visfestijn moet doorgaan en wel dit schooljaar nog. Om alles rond te krijgen zijn er avonden vergaderd en kwam er langzaam maar zeker vorm aan deze leerzame en vooral gezellige ochtend. Alle scholen binnen de gemeente Kampen werden benaderd om te vragen of zij mee willen werken aan dit Visfestijn. De groepen 7 en 8 zijn hierbij uitgenodigd. De aanmeldingen stroomden binnen en vlak voor aanvang bleef de teller steken op 455 kinderen!! Een enorm aantal, waar we niet gelijk rekening mee hadden gehouden. Super blij natuurlijk met deze animo, groeide het enthousiasme met het uur om alles perfect te laten lopen. Zo werd er diverse media aangeschreven en werden de aankledingen bedacht. Wat zeker niet mag ontbreken is een ijsko kraam, popcorn, suikerspin en springkussens. Naast dit vermaak kiezen we er voor om een visroker te vragen, aquariums te regelen om wat vissen te laten zien en diverse partijen te benaderen om wat te kunnen vertellen over bijvoorbeeld witvis, roofvis en vliegvissen. Ook werd gevraagd aan Marco Kraal of hij aanwezig zou willen zijn op dit heuse kinder visfestijn. Marco Kraal kennen we allemaal van VisTv. Al snel kwam een enthousiaste reactie en was ook dit geregeld. Naast toegezegde giften was alles in kannen en kruiken. als locatie werd tennis vereniging KJLTC gevraagd of het hele feest daar gehouden kon worden. Ook hier kregen we een snelle JA op. Vrijdag 14 juli was het dan zo ver. Zo als alles geregeld was, verliep de ochtend precies zoals gepland! De kinderen vermaakten zich, de begeleiding genoot van heerlijke koffie en rustige tafeltjes. De standjes waren goed bemand en de rookverse vis waren een groot succes. Natuurlijk hadden we een mooi pakket gemaakt wat we iedereen wilden mee geven. Een hengel, tuigje, diverse informatie en stickers en als klap op de vuurpijl voor iedereen een GRATIS vergunning van onze vereniging voor de rest van dit kalenderjaar!  We mogen terug kijken op een overweldigend succes en enorme support van oa SON. Vooral positieve reacties van diverse belanghebbende, ouders en begeleiders en iedereen die aanwezig was op deze fantastische ochtend! We willen dan ook alle partijen en personen die meegewerkt hebben aan deze dag ontzettend bedanken:

Arie Hup KHV (witvis)
Rapture (roofvis)
The Kingfisher (vliegvissen)
Fa Boer
Sportvisserij Nederland
Sportvisserij Oost Nederland
Johan van Heerde (visroker)
Verkeersregelaars
EHBO mensen
KJTLC (locatie)
Marco Kraal (VisTv)

Uiteraard willen we alle deelnemende basisscholen bedanken voor de belangstelling en medewerking. We hopen dat we hiermee een signaal hebben afgegeven zoals het bedoeld was: De kinderen weer belangstelling geven voor natuur en daar is vissen een enorme rustgevende vorm van in deze drukke wereld!
Ook willen we nogmaals veel dank uitspreken voor tennisvereniging KJTLC voor het beschikbaar stellen van de locatie, maar ook voor de goede zorgen en service. Het was geweldig!!

Er is van deze ochtend een kort filmpje gemaakt door Kampenonline.nl.
Wilt u dat zien? klik dan HIER

Met trotse groet,

Het bestuur