Eerste schorsing en verdere gevolgen een feit

Woensdag, 13 juli 2016

Zware overtredingen bestraft..

Na aanleiding van een aantal zware overtredingen (waar meerdere malen voor gewaarschuwd is), is een eerste schorsing een feit geworden van één van onze leden. Onze BOA betrapte het betreffende lid op een aantal overtredingen die ons inziens keihard bestraft moet worden.

De man was aan het vissen aan de rivier en in het bezit van de nodige papieren. Ook had hij zelfs een 3e hengelvergunning, maar vond het nodig om er een 4e hengel bij te zetten. Deze 4e hengel was beaasd met een levende voorn, wat al lange tijd verboden is. Daarbij had de man een emmer met 9 dode brasems staan, waar het doel ervan onbekend was. Al met al een boete van 550 euro voor deze overtredingen. Toen de visser ingepakt was, vond hij het nodig om ook zijn afval opzettelijk in het riet te gooien. Als klap op de vuurpijl zeg maar.

Wij als bestuur zijn van mening, dat we dit type vissers en leden, liever kwijt dan rijk zijn. Er is meerdere malen gewaarschuwd op onze media. Daarnaast benadeeld deze man de rest van onze vereniging, door enorme risico's te nemen op verlies van viswateren. Wij accepteren dan ook niks meer van dit soort gedrag. Vissen is een leuke en rustige hobby, waar de meesten onder ons een hoop plezier aan beleven. Dat willen wij graag zo houden!

De man zal bij een meerdere stemmen op de volgende bestuursvergadering, geroyeerd worden.

We hopen hiermee ook een signaal uit te geven naar de rest van onze leden.
Houdt uw visplek schoon en houdt u aan de regels, want dergelijke overtredingen zullen in de toekomst hetzelfde bestraft worden.

Het bestuur