KLACHTEN OVER VERNIELZUCHT VISSERS.

Zondag, 24 juni 2012

Het bestuur heeft onlangs een klacht ontvangen van de eigenaar van het gebouw aan de Machinekolk. Deze eigenaar heeft geconstateerd dat er door vissers jonge bomen langs de waterkant zijn vernield en afgesneden met een mes. Deze man had jonge boompjes geplaatst om het geluid van de N50 in de toekomst iets tegen te kunnen houden.

Een van onze B.O.A.'s heeft contact met de eigenaar opgenomen en bij nader onderzoek bleek dat er voor het planten van deze bomen ook geen toestemming was gevraagd aan de gemeente Kampen. Volgens de eigenaar was er nog ruimte genoeg om te vissen (het betreft een plek waar regelmatig gevist wordt) want de afgelopen weken hebben er regelmatig mensen zitten vissen.

De eigenaar en het bestuur van Ons Vermaak zijn dan ook teleurgesteld dat dit soort acties door vissers ondernomen word. Wij hebben er best begrip voor als je ergens last van hebt ( bomen, struiken o.i.d.) maar meld dit dan bij een van onze B.O.A.'s of stuur een mail naar het bestuur dan kunnen wij kijken wat wij daar aan kunnen doen. Wij hebben inmiddels goede contacten bij de gemeente en het rentmeesterschap en in overleg krijgen wij een heleboel voor elkaar. Zo hebben wij al bij meerdere kolken toestemming om te gaan snoeien. Deze goede samenwerking willen wij als vereniging graag behouden.

Dus bij deze doen wij een oproep aan ALLE vissers: heb je ergens last van meld het bij ons en wij gaan het oplossen. Ga NIET op eigen houtje dingen vernielen want hiermee bezorg je de vereniging een hoop ellende en wij krijgen een slechte naam. We hebben nu in Kampen alles mooi op de rit wat de visserij betreft, LATEN WE HIER VERSTANDIG EN ZUINIG MEE OMGAAN.

Het B.O.A team.