Bijzondere vangst Dompekolk

Dinsdag, 1 juli 2014

Dat het soms raar kan lopen, dat weten we allemaal.. Maar dit?

Het is een mooie dag, wanneer 2 bestuursleden besluiten, om eens een kijkje te gaan nemen aan De Dompekolk. Bij aankomst valt er in eerste instantie niks bijzonders op, wat de beide heren al een gerust gevoel geeft. Tijdens het traditionele "rondje om de kolk", weet een visserman toch beide heren van slag te krijgen. De visserman had wel een hele bijzondere vangst gedaan. Het was geen gevinde vriend, die het haakaasje tot zich had genomen, maar een schildpad. Met veel ongeloof, werd het diertje op de gevoelige plaat gelegd. De vraag blijft alleen wel; Wie brengt er nou een schildpad naar De Dompekolk? Blijkbaar was iemand zijn trage huisvriend zat en dacht hem een mooi onderkomen te geven nabij Kamperveen. We hopen, dat het dier deze verhuizing gaat overleven, maar goedkeuren kunnen we het natuurlijk niet. Als we allemaal onze huisdieren zomaar gaan dumpen, krijgen we situaties waar niemand op zit te wachten. Wees verstandig en breng het dier naar een opvang of asiel. We wensen de schildpad natuurlijk een fijn verblijf, maar we hopen, dat er geen vriendjes bij komen.