De "waarschuwingen" zijn op..

Donderdag, 26 februari 2015

Voertuigen op plekken, waar deze niet horen

Volgens de vergunningsvoorwaarden van H.V. Ons Vermaak te Kampen is het verboden om met voertuigen te rijden in grasland( weilanden), op taluds ,dijken of deze te parkeren op plekken waar deze niet thuis horen.

Tot op heden zijn onze BOA’s redelijk soepel hiermee om gegaan en werd er een beroep gedaan op het gezonde verstand van de mensen in de hoop dat ze meewerken. De praktijk blijkt toch wat weerbarstiger te zijn. Er is toch een groep vissers die te lui zijn om te lopen en toch gewoon met de auto de weilanden in rijden.

Afgelopen zondag was het weer raak bij de Machinekolk. De visser zat muurvast en er moest een boer met zijn tractor aan te pas komen om hem los te trekken. Het gevolg is dat de grasmat helemaal kapot gereden is en wij zullen hier als vereniging wel weer gezeur over krijgen van de betreffende boer. Op deze manier gaan wij loop- en vis rechten kwijt raken, omdat een aantal mensen weigeren om mee te werken.
Om dit soort problemen te voorkomen gaan de spelregels veranderen. Het verhaal van: Ik ga alleen even de spullen in- of uitladen, wordt ook niet meer geaccepteerd. Vanaf heden wordt er door onze BOA’s niet meer gewaarschuwd of om Uw medewerking gevraagd. Bij overtreding krijgt u direct een bekeuring.U krijgt dan gewoon een bon voor het overtreden van de vergunningsvoorwaarden en dat kost 130 Euro!
Wij vinden het als vereniging jammer dat wij dit besluit moeten nemen. We hebben op een nette manier gevraagd om Uw medewerking gevraagd maar dat blijkt in de praktijk niet te werken. Dus vanaf heden wordt er strak gehandhaafd!! Een gewaarschuwd mens...