Viswedstrijd en diploma uitreiking jeugdcursus.

Woensdag, 24 april 2013

Woensdagavond 24 april is aan de stadsgracht de afsluitende wedstrijd van de jeugdcursus 2013 gehouden. Op drie woensdagmiddagen zijn de jeugdige vissertjes de grondbeginselen van het vissen bijgebracht.

De belangstelling voor de cursus is elk jaar weer groot. Onder de  deelnemers mochten we ook dit jaar ook een sportieve jongedame verwelkomen.

Onder leiding van een ervaren visser (Dick Jager) en bestuursleden van Ons Vermaak (Riek Jongman en Rijk Jansen) is aandacht geschonken de diverse soorten vissen, omgang met vissen, de gebruikte materialen en technieken. Naast de theorie was er uiteraard ook aandacht voor de praktijk. Er werd geoefend met het vastmaken van de haak aan de lijn, het uitloden van de dobber en het maken van een compleet vistuigje.

Bert Goris, bestuurslid van Ons Vermaak vertelde uitgebreid over het karpervissen.

Op woensdagavond konden ze het geleerde in de praktijk brengen. Door de vereniging werd lokvoer, aas, peillood, hakensteker en een hengel beschikbaar gesteld.

Van 19:00 uur tot 20:00 uur werd er gevist in de stadgracht

De dobber werd geen moment uit het oog verloren.

Het weer werkte gelukkig mee. Vandaag hadden we weer een mooie lentedag.

In het clubgebouw was na afloop de diploma- en prijsuitreiking. Alle cursisten waren geslaagd met fraaie cijfers. Naast hun diploma kregen de cursisten ook een gratis jaarvergunning aangeboden. De hengel waarmee tijdens de wedstrijd werd gevist mocht worden gehouden. De dipoma's werden uitgereikt door Erik Jager, secretaris van Ons Vermaak.

Na de diploma uitreiking werden de prijswinnaars van de viswedstrijd bekend gemaakt. De prijzen werden uitgereikt door Erik Jager, secretaris van Ons Vermaak. De prijzen werden mede mogelijk gemaakt door onze vaste sponsor dierenspeciaalzaak A.Korteschiel.

De beker voor de grootste vis (23 cm) ging naar Damian Schrijer.

Damian wist ook de meeste centimers te vangen en werd daarmee winnaar van de wedstrijd.

De tweede prijs was Robin Slijkhuis. De derde prijs werd gewonnen door Daan van Engeland.

.